programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe, czyli jak szybko pozyskać nowych klientów

W związku z dynamicznym rozwojem w wielu branżach na polskim rynku właściciele przedsiębiorstw muszą wymyślać coraz to nowe metody, które mają pomóc im w zdetronizowaniu konkurencji. Jedną z bardziej skutecznych są tzw. programy lojalnościowe dla Klientów, które, odpowiednio skonstruowane, mogą skutkować dużym wzrostem sprzedaży. Na czym on polega i czy warto w niego inwestować?

Program lojalnościowy w skrócie

Lojalność klienta to najważniejszy czynnik owocnej współpracy. Jeżeli czuje on, że proponowane przez nas rozwiązania będą dla niego korzystne, wróci po więcej. A właśnie takich konsumentów potrzebujemy, aby osiągnąć długotrwały sukces. Dlatego wychodząc naprzeciw ich potrzebom, tworzy się programy lojalnościowe, które, najogólniej mówiąc, polegają na zbieraniu punktów, później wymienianych na nagrody czy też rabaty.

Obsługa programów lojalnościowych w czterech krokach

Gdy już zdecydujemy się na wprowadzenie programu lojalnościowego do naszej firmy, musimy zastanowić się nad tym, jak on ma wyglądać, uwzględniając takie czynniki jak: strona wizualna, forma oraz nagrody. Od czego więc zacząć?Ustalenie zasad udziału w programie
Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić to zastanowić się nad tym, do kogo kierowana będzie oferta – czy są to dzieci, osoby dorosłe a może oba podmioty. Dodatkowo zdecydujmy o formie programu – może to być karta stałego Klienta, na którą będzie on zbierał punkty, bądź naklejki, które wydawane są przy każdym dokonanym zakupie. Zadbajmy również o stronę wizualną, wybierzmy odpowiednio stonowane kolory, dołączmy logo naszej firmy oraz nadajmy tytuł.
I najważniejsze, sporządźmy regulamin! Każdy, kto będzie wyrażał chęć wzięcia udziału w naszym programie, będzie musiał ów regulamin zaakceptować.

Utworzenie systemu do komunikacji z Klientem oraz puli nagród
W tym kroku powinniśmy zastanowić się przede wszystkim nad tym, na jaki rodzaj benefitów stać naszą firmę. Czy jesteśmy w stanie zaoferować cykliczne rabaty, czy możemy pozwolić sobie tylko na ich określoną liczbę? A może, zamiast zniżek, zaproponujemy Klientowi mały upominek, w przypadku przekroczenia wymaganej liczby punktów. Gdy ta kwestia jest już ustalona, stwórzmy system komunikacji między sprzedawcą a konsumentem – najbardziej uporządkowana oraz bezpieczna będzie droga e-mail. W razie jakichkolwiek kłopotów wszystkie rozmowy będą widoczne w naszej bazie, co pomoże w sprawnym rozwiązaniu problemu.

Program gotowy – co teraz?
Gdy spełnione są wszystkie powyższe czynniki, możemy umieścić informację o naszych nowościach na głównej stronie firmy oraz rozesłać e-maile do obecnych Klientów. W takiej wiadomości zawrzyjmy najważniejsze informacje, czyli m.in. na czym polega program, jak można się zarejestrować bądź sprawdzić status swoich punktów. Dodatkowo zainwestujmy w reklamę, niech informacja o naszym programie pojawi się na najważniejszych serwisach internetowych i w najchętniej oglądanych stacjach telewizyjnych.

Liczmy zyski
Najbardziej przyjemny krok, czyli notowanie wzrostu sprzedaży. Zaangażujmy kilka osób, które będą monitorować to, czy program przynosi spodziewane przez nas zyski. Zwróćmy uwagę na to, którzy Klienci są najbardziej aktywni i wynagradzajmy ich dodatkowymi punktami. Sprawdzajmy również, które z naszych rabatów są najchętniej wybierane – wprowadźmy ich więcej.
I pamiętajmy, to Klient jest wyznacznikiem sukcesu naszego przedsiębiorstwa, dlatego w razie jakichkolwiek skarg bądź uwag bądźmy otwarci na rozmowę – im bardziej transparentni będziemy, tym bardziej wzrośnie nasza wiarygodność.

Skomentuj