Kampania marketingowa

Kampania marketingowa

Skuteczna kampania marketingowa za sprawą oddziaływania na świadomość konsumentów jest w stanie zwiększyć sprzedaż reklamowanych produktów oraz wzbudzić zainteresowanie względem promowanej marki. Przeprowadzenie takiej kampanii jest jednak złożonym przedsięwzięciem, wymagającym czasu, nakładu pracy i zasobów finansowych.

Pierwszym krokiem kampanii powinno być dokładne określenie jej celów i założeń, a więc próba odpowiedzi na pytanie, co chcemy zyskać w wyniku przeprowadzanej reklamy. Dla jednych firm istotne jest jedynie zaistnienie na rynku, innym zależy na zwiększeniu popytu, a co poniektórzy reklamowcy chcą przekonać odbiorców do nowej marki, czy produktu pojawiającego się na rynku. Niezwykle ważnym elementem planowania kampanii jest też ustalenie budżetu, który jesteśmy w stanie wyłożyć na reklamę. Zależy to od zasięgu reklamy oraz formy dotarcia do Klientów.

e-warsztaty.com.pl

Na baner reklamowy w prasie, czy założenie swojej wizytówki w internecie zapłacimy znaczniej mniej, niż w przypadku przeprowadzania profesjonalnej kampanii przed agencję, czy dom mediowy. Kanały komunikacji przesądzają więc o kosztach prowadzonej reklamy, ale także jej zasięgu oddziaływania. Mass media z uwagi na swój globalny zasięg docierają do szerokiego grona odbiorców, a już czasopisma i magazyny kierowane są do wąskiej grupy specjalistów.

Dopiero teraz można przejść do technicznego przeprowadzania kampanii marketingowej, a więc przygotowania plakatów, tekstów reklamowych, dobrania muzyki i formy prezentacji. Z uwagi na fakt, że odbiorcy komunikatów marketingowych zdążyli już przywyknąć do reklam konieczne jest stworzenie oryginalnej postaci reklamy, która zainteresuje, wzbudzi ciekawość i wywoła pozytywne emocje. Komunikaty muszą być proste, ale przy tym przekonywujące i zrozumiałe dla odbiorców, zaś sama reklama nie zbyt długa, ale zapadająca w pamięć. Wtedy pozostaje tylko monitorowanie efektów i raportowanie skali sprzedaży oraz reagowanie na dynamiczne zmiany rynkowe.

Skomentuj